پایگاه اطلاع رسانی دهیاری و شورای اسلامی روستای قلعه چاهکوتاه
  • معرفي روستا

    روستاي نمونه بخش مرکزي شهرستان بوشهر

  • شوراي اسلامي روستا

    اعضاي محترم شورا از بدو شروع تا به حال

  • دهياري روستا

    عملکرد هاي دهياري

  • پروژه هاي عمراني

    پروژه هاي انجام گرفته و در حال اجرا

در باره ما

دهيار قلعه چاهکوتاه، روستاي نمونه بخش مرکزي شهرستان بوشهر سال 1391: هدف از راه اندازي اين وبسایت انعکاس فعاليتها دهياري- آشنايي با مشکلات روستا -همچنين استفاده از کمک و پشنهادات اهالي ساکن و غيرساکن جهت بهبود وضعيت روستا ست.اميد که با همکاري همه اهالي بتوانيم شاهد پيشرفت چشمگير روستا در همه موارد باشيم. بي شک همياري مردم روستا در بهسازي نقش بسزايي داشته و دارد و من بر اين باورم که اگر مشارکت مردم روستا نبود ما نميتوانستيم تغييري در روستا به وجود آوريم ومن از تک تک اهالي سپاسگزارم که در اين مهم ما را ياري فرمودند از اين که مي بينم در همه امور مشارکت داشته و با راهنمايي و ارائه راهکار ومشاوره و انتقاد مسير را براي من مهيا ميکنند بر خود مي بالم که مردماني دارم که به مسائل روستا توجه ميکنند و نسبت به محيط پيرامون خويش بي تفاوت نيستند که اگر چنين بود هيچ تغييري انجام نمي پذيرفت .



موضوعات
عناوين
بـیو گـرافـی روسـتا
پروژه های عمرانی
شـورای اسلامـی
دهـياري روسـتا
مطالب ارسالی
قوانیین دهیاری
اماکن مذهبی
شهید سرافراز
گالری تصاویر
اخبار روستا
اطلاعیه ها
ورزشی

نويسندگان

دهیاری روستا


پيوند روزانه


آمار سايت
???


آمار بازديد

آرشيو
مهر 1394
تير 1394
خرداد 1394
ارديبهشت 1394
بهمن 1393
دی 1393
آذر 1393
آبان 1393
مهر 1393
مرداد 1393
تير 1393
خرداد 1393
ارديبهشت 1393
بهمن 1392
آبان 1392
مهر 1392
شهريور 1392
مرداد 1392
تير 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392

لينک دوستان

  • بوشهر نیوز
  • کمياب تم
  • قالب سبز

  • خبر نامه پیامکی


    | پايگاه اطلاع رساني دهياري و شوراي اسلامي قلعه چاهکوتاه |

    ذخيره معنوي شما (دولتمردان) يكي توكل به خداست و يكي اعتماد به اين مردم مؤمن و صادق، فداكار، علاقه‏ مند به مسئولان، علاقه‏ مند به اسلام و علاقه‏ مند و قدردان نظام جمهوري اسلامي كه هرجا از طرف مسئولان نظام از اين مردم كمكي خواسته شد، آنچه در اختيارشان بوده در اختيار ما قرار دادند و حجت را بر ما تمام كردند.

    رهبر انقلاب اسلامي ايران آيت الله خامنه اي



    در رأس برنامه‏ هاي دولت، بايد اين مطلب باشد كه اين هماهنگي را حفظ بكنند و خيال نكنند كه ما دولت هستيم و بايد مسأله‏ اي را كه مطرح مي‏كنيم، ملت بپذيرد؛ چه روي مصالحش باشد، چه نباشد... شما نمي‏توانيد كارهايي را كه الآن در ايران هست انجام دهيد، الاّ با هماهنگي با ملت. هماهنگي با ملت هم اين است كه شما توجه كنيد به خواست‏هاي اين‏ها..

    بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران امام خميني رة









    وب سايت روستاي قلعه چاهکوتاه با هدف تقويت همکاري‌ و هم فکري، تبليغ، حفظ و اشاعه فرهنگ رايج مردم روستاي قلعه و آشنا کردن مردم علاقمند به اين روستا راه اندازي شده است . بديهي است که رسيدن به اهداف ذکر شده کاري است بسيار دشوار و جز با همياري و مساعدت شما مردم خوب اين روستا ميسر نيست. منتظر ارسال تصاوير، مطالب، حکايت‌ها و اخبار شما هستيم تا بتوانيم پايگاهي پربار و مفيد داشته باشيم .


    پست الکترونيکي : .................. dehyari_ghaleh@ymail.com

    تلفن : ................................... 09171865003 آقاي حجت حاجي پور.


    آدرس روستا : .................... ايران ـ استان بوشهر ـ شهرستان بوشهر ـ بخش مرکزي ـ دهستان حومه ـ روستاي قلعه چاهکوتاه.





    محل درج تبليغات


    مقابله در مسجد اميرالمومنين (ع) روستای قلعه

     

     

     

     

     

    مقابله در مسجد اميرالمومنين (ع) روستای قلعه 

     

    در کتاب بحارالانوار از امام صادق(ع) از رسول خدا(ص) در خصوص اهمیت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان روایت کرده که فرمودند: «ماه رمضان ماه خداى عزوجل مى‌باشد و آن ماهى است که خداوند کارهاى نیک را در آن دو چندان کند و بدی‌ها را در آن محو سازد، ماه برکت و ماه انابة و بازگشت و ماه توبه و ماه آمرزش و ماه آزادى از آتش دوزخ و کامیاب شدن به بهشت است. هان که در این ماه از هر حرامى خوددارى کنید و تلاوت قرآن را زیاد کنید و حاجات خود را بخواهید و به یاد پروردگارتان سرگرم باشید و ماه رمضان نزد شما نباید همانند ماه‌هاى دیگر باشد، چراکه براى این ماه در پیشگاه خداوند حرمت و برترى بر دیگر ماه‌ها است، و نباید در ماه رمضان روز روزه شما مانند روز غیرروزه شما باشد».

    برنامه های مذهبی ماه مبارک رمضان در مسجد امیرالمومنین(ع)  روستای قلعه در سه بخش جزءخوانی قرآن کریم ، سخنرانی و دعای افتتاح برگزار می شود.

     دهیاری محترم روستا جناب آقای حجت حاجی پور اظهار داشت: مجلس ترتیل خوانی قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان  هر شب یک جز قرائت می‌شود و سخنرانی و دعای افتتاح نیز به مدت ۳۰ شب از ساعت  21:30  برکزار می شود.

    ایشان افزودنند : برای پذیرایی از روزه داران روستا  سفره ضیافت افطاری در طول ماه مبارک رمضان گسترانده می‌شود.

    برگزاری جلسات ختم قرآن در ماه مبارک رمضان، سنت نیکی است که هر ساله در روستای قلعه اجرا می‌شود و اقشار مختلف مردم با حضور در این جلسات به قرآن کریم متوسل می‌شوند و زندگی خود را به آیات نورانی‌بخش قرآن آراسته می‌کنند.

     

     

    جهت مشاهده دیگر تصاویر به ادامه مطلب توجه فرمائید

     

    لطفاً به ادامه مطلب بروید ... ، 

     





    برچسب ها : مقابله در مسجد اميرالمومنين (ع) روستای قلعه,

    جمعه 28 تير 1392 نظر دهيد! نويسنده : دهیاری روستا
    ادامه مطلب

    مسابقه بزرگ قرآنی

     

     

     

     

     

     

    همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان شورای اسلامی ودهیاری روستای قلعه اقدام به برگزاری مسابقه بزرگ قرآنی کردند.

     

     

    دهیاری محترم روستا جناب آقای حجت حاجی پور از انتشار و توزيع دفترچه سوالات مربوط به  مسابقه بزرگ ماه مبارک رمضان با عنوان رمضان ، ماه خدا ... ويژه خانواده های محترم روستای قلعه در سطح روستا  خبر داد.

     

    آفای حجت حاجی پور با بيان این مطلب افزود: در اين مسابقه که توسط شورای اسلامی و دهیاری روستای قلعه  برگزار مي شود در مجموع 130 سؤال از قرآن کریم   خطبه ها  و حکمت های نهج البلاغه و احکام روزه طرح شده است  که بین خانواده های محترم روستا توزیع می گردد، در پايان  ماه مبارک رمضان  روز عید سعید فطر قرعه کشی صورت می گیرد و  هداياي نفيسي  اهدا خواهد شد.

     





    برچسب ها : مسابقه بزرگ قرآنی,

    پنج شنبه 20 تير 1392 نظر دهيد! نويسنده : دهیاری روستا
    ادامه مطلب

    ماه مبارک رمضان 1392

     

     

     

     

     

     

    ماه مبارک رمضان 1392

     

    من امیدوارم كه همه ما موفق بشویم به اینكه این ماه مبارك را با ذكر خدا و توجه به خداى تبارك وتعالى به پایان برسانیم، كه خداى تبارك و تعالى در عید رمضان به ما عیدى عنایت كند و آن، استقلال تام ما، آزادى تام ما بیمه شده و جمهورى اسلامى بیمه شده...

    خدایا! ما بندگان ضعیف هستیم، ما بندگانى هستیم كه هیچ نداریم، ما هیچیم و هرچه هست تویى. ما اگر چنانچه خلاف مى‏كنیم نادانیم، تو بر ما ببخش. تو ما را به این ماه مبارك رمضان وارد كن به طورى كه با رضاى تو وارد بشویم در او. خدایا! تو ما را لیاقت بده كه در این مهمانى كه از ما كردى به‏ طور شایسته وارد بشویم. خدایا! این ایران كه از همه اطراف به او هجوم شده است، براى اسلام، این ایران را تو تقویت كن...

    صحیفه امام خمینی، ج18، ص481.

     

     

    ای روزه داران اگر چنین می خواهید، دهان از آنچه غیر خدایی است ببندید و چشم را به آنچه شیطانی است نگشایید و گوش را آلوده هر زمزمه پلید نسازید و حتی خیال باطل را هم از دروازه دلها بزدایید

    حلول ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و برکت و غفران مبارک باد.

     

     

     

    خدا را بی نهایت شاکریم که از خزانه ی موهبت و الطاف بی کران خود بر ما منت نهاد تا دگرباره بتوانیم این ماه پر برکت و پر فضیلت را درک نماییم؛ ماهی که خداوند متعال در شأن آن می فرماید: «شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی لناس و بینات من الهدی و الفرقان...» (ماه رمضان (ماهی است) که در آن برای راهنمایی مردم و بیان راه روشن و هدایت و جدا ساختن حق از باطل ، قرآن نازل شده است.) و در ادامه آیه می فرماید: «فمن شهد منکم الشهر فلیصمه...» (پس هر که این ماه را دریابد، باید که در آن روزه بدارد.)

    رمضان، ماه روزه و ماه نهم از ماههاى قمرى بين شعبان و شوال است، رمضان در لغت‏به معناى تابش گرما و شدت تابش خورشيد است. بعضى گويند رمضان به معنى سنگ گرم است كه از سنگ گرم، پاى روندگان مى‏سوزد و شايد ماخوذ از «رمض‏» باشد كه به معنى سوختن است چون ماه صيام گناهان را مى‏سوزاند به اين خاطر، بدين اسم موسوم شده است زيرا ماه رمضان موجب سوختگى و تكليف نفس است. اما صوم و روزه كه در اين ماه تكليف شرعى مسلمانان است عبارت است از احتراز از خوردن و آشاميدن و مفطرات ديگر از طلوع صبح تا غروب.

    در قرآن مجيد يك بار «رمضان‏» و چهارده بار صوم و صيام و صائمين و صائمات ... آمده است.

    شهر رمضان الذى انزل فيه القرآن ... ماه رمضان است كه در آن فرو فرستاده شد قرآن ... دستور روزه در آيه 179 سوره بقره طرح شده است: يا ايها الذين آمنوا كتب عليكم الصيام كما كتب على الذين من قبلكم لعلكم تتقون.

     

     





    برچسب ها : ماه مبارک رمضان 1392,

    پنج شنبه 20 تير 1392 نظر دهيد! نويسنده : دهیاری روستا
    ادامه مطلب

    غبار روبی مسجد امیر المومنین (ع) روستای قلعه در آستانه ماه مبارک رمضان

     

     

    به مناسبت استقبال از  ماه ضیافت الهی خواهران نمازگزاز به غبار روبی مسجد پرداختند و مسجد را آماده استقبال از نمازگزاران و روزه داران محترم کردند .

    هر ساله و در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مراسم غبار روبی مسجد امیر المومنین (ع) روستای قلعه با هدف پاکیزه کردن آنها برای حضور باشکوه و پرشور انجام می شود.

    در این مراسم همه قشرها به ویژه جوانان با جارو کردن، گرد گیری، عطر افشانی، غبار روبی و پاکیزگی مسجد به استقبال ماه پر فیض و برکت رمضان می روند.

    در این ماه پر فضیلت، ویژه برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده که در مناسبت های مختلف با حضور اهالی محترم روستا برگزار می شود،

    برگزاری کلاس های آموزشی، ورزشی ، جزء خوانی روزانه قرآن کریم، برگزاری مراسم افطاری از جمله ویژه برنامه های مهم این روستا در ایام ماه مبارک رمضان است .

     

     

     

    این‌ها جرقه‌های نورانی‌ای جهت آماده‌ سازی برای ماه مبارک رمضان هستند:

    1. شوق رمضان :

    در دل محبوب‌ترین فردت را تصور کن که یازده ماه از تو دور بوده است و به تو خبر رسیده که بعد از چند روز می‌آید، چه قدر مشتاق دیدارش هستی؟!

    2.  اظهار شادمانی :

    خداوند متعال می‌فرماید: «قُلْ بِفَضْلِ اللَّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَلِکَ فَلْیَفْرَحُوا هُوَ خَیْرٌ مِمَّا یَجْمَعُونَ» [یونس:۵۸]؛ بگو : به فضل و رحمت خدا (به همین  نه چیز دیگر) باید مردمان شادمان شوند؛ این بهتر از چیزهائی است که گرد می آورند.

    پس خوشحالی نسبت به طاعات و موسم‌های خیرات، فرعی از محبت خداوند متعال است؛ مردم نیک به فضل خدا نسبت به خود که عمرشان را طولانی کرد و آنان را به روزه‌ی رمضان و شب‌زنده‌داری‌هایش رساند، خوشحال هستند........

     

     

    لطفاً به ادامه مطلب بروید ... ،





    برچسب ها : غبار روبی مسجد امیر المومنین (ع) روستای قلعه در آستانه ماه مبارک رمضان,

    یک شنبه 16 تير 1392 نظر دهيد! نويسنده : دهیاری روستا
    ادامه مطلب

    برپایی جشن نیمه شعبان

     

     

     

     

    برپایی جشن نیمه شعبان

    جشن و شادمانی در سالروز میلاد منجی عالم آقا امام زمان (عج) در بین مردم روستای قلعه جایگاه ویژه ای دارد

    به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و میلاد خجسته حضرت مهدی (عج)، مراسمی در روستای قلعه برگزار شد.

    در این مراسم که با همت شورای اسلامی و دهیاری روستای قلعه در حسینیه سید الشهداء برگزار شد، جمع زیادی از برادران و خواهران روستا در کنار هم با شور و حال خاصی جشن نیمه شعبان را گرامی داشتند .

     

     

    لطفاً به ادامه مطلب بروید ... ،

     





    برچسب ها : برپایی جشن نیمه شعبان,

    دو شنبه 3 تير 1392 نظر دهيد! نويسنده : دهیاری روستا
    ادامه مطلب

    جشن بزرگ میلاد امام زمان (عج)

     

     

     

    جشن بزرگ میلاد امام زمان (عج)

     

     

     

    برای مشاهده البوم به ادامه مطلب مراجعه فرمائید ...،






    دو شنبه 3 تير 1392 نظر دهيد! نويسنده : دهیاری روستا
    ادامه مطلب

    جشن بزرگ میلاد امام زمان (عج)

     

     

     

     

    جشن بزرگ میلاد امام زمان (عج)

    جشن بزرگ ولادت حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان (عج) در روستای قلعه برگزار می شود. این جشن با شکوه شامل برنامه های متنوع  می باشد

    برنامه ها :

    قرائت قرآن کریم ،سخنرانی ، مولودی خوانی ، اجرای مسابقه و اهداء جوایز و همچنین

    اجرای تئاتر با حضور هنرمندان صاحب نام روستا

     

     

    زمان : یک شنبه 1392/4/2  ساعت : 21:30

    مکان : حسینیه سید الشهداء روستای قلعه

     

     

     

    جشن میلاد روز یک شنبه دوم تیرماه ساعت 21:30 در حسینیه سید الشهداء روستا برگزار می شود.

     

     





    برچسب ها : جشن بزرگ میلاد امام زمان (عج) ,

    شنبه 1 تير 1392 نظر دهيد! نويسنده : دهیاری روستا
    ادامه مطلب

    علمك‌هاي گاز شهري به درب منازل روستای قلعه رسيد

     

     

     

    آغاز نصب علمك گاز شهري در روستای قلعه

    كار نصب علمك گاز شهري در روستای قلعه آغاز شد.

     

     

    جهت مشاهده دیگر تصاویر به ادامه مطلب بروید

     

    لطفاً به ادامه مطلب بروید ... ،

     





    برچسب ها : علمك‌هاي گاز شهري به درب منازل روستای قلعه رسيد,

    شنبه 1 تير 1392 نظر دهيد! نويسنده : دهیاری روستا
    ادامه مطلب

    میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) بر همگان مبارک باد

     

     

     

     

    میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) بر همگان مبارک باد

    امام زمان (عج) فرمودند:

    سعي كنيد اعمال شما طوري باشد كه شما را به ما نزديك سازد و از گناهاني كه موجب نارضايتي ما را فراهم مي‌نمايد بترسيد و دوري كنيد زيرا امر قيام ما با اجازه خداوند به طور ناگهاني انجام خواهد شد و در آن هنگام اگر كسي توبه نمايد آن توبه به او نفعي نمي‌بخشد.

    عدم التزام به دستورات ما موجب مي‌شود كه بدون توبه از دنيا برويد و ديگر ندامت و پشيماني نفعي نخواهد داشت.

    و نيز فرمودند: هر يك از شما شيعيان بايد به چيزي عمل كند كه به سبب آن عمل به محبت ما نزديك شود و مي‌بايد از چيزي كه باعث غضب و موجب كراهت طبع ماست اجتناب نمايد، زيرا ظهور ما و زمان دولت ما ناگاه مي‌آيد و اگر كسي توبه نمايد آن توبه به او نفعي نمي‌بخشد و پشيماني او را از عقاب ما نجات نمي‌دهد.

    الاحتجاج جلد 2 ص 597

     

     

    یا اباصالح ادرکنا.جهت تعجیل در فرج قائم آل محمد ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم  5 صلوات.

    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم

     

    ویژه نامه میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) در ادامه مطلب

     

    لطفاً به ادامه مطلب بروید...،

     





    برچسب ها : میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) بر همگان مبارک باد,

    شنبه 1 تير 1392 نظر دهيد! نويسنده : دهیاری روستا
    ادامه مطلب




    مطالب گذشته

    ابر برچسب ها
    پوشش تصویری و لحظه به لحظه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها(7) روستای قلعه چاهکوتاه مهياي جشن بزرگ سالروز ميلاد حضرت مهدي(عج)(5) نتایج نهایی شمارش آراء انتخابات ۲۴ خرداد ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا سال 1392(5) جشن بزرگ میلاد امام زمان (عج) (5) مقابله در مسجد اميرالمومنين (ع) روستای قلعه(5) برپایی جشن نیمه شعبان(4) اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و روز جانباز مبارک باد(4) پوشش تصویری و لحظه به لحظه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها(4) ميلاد حضرت علي اکبر(ع) و روز جوان مبارک باد(4) میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) بر همگان مبارک باد(4) علمك‌هاي گاز شهري به درب منازل روستای قلعه رسيد(4) ماه مبارک رمضان 1392(4) ایران برای چهارمین بار به جام جهانی فوتبال صعود کرد(3) شهادت مظلومانه باب الحوائج موسی ابن جعفر علیه السلام (3) غبار روبی مسجد امیر المومنین (ع) روستای قلعه در آستانه ماه مبارک رمضان(3)

    کپي از منابع سايت پایگاه اطلاع رسانی دهیاری و شورای اسلامی روستای قلعه چاهکوتاهبا ذکر منبع بلامانع است
    Theme Reconstruction By dehyari-ghaleh.ir